XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
John Stuart Millen obran badu eraginik positibismo frantsesak, zehazki Comterenak, 1853an itzuli baitzuen honen obra E. Martineauk
Ikuspegi positibista eta liberalean oinarritzen zen aldetik, razionalismoa, metodo enpirikoa, demokrazia eta berdintasuna goraipatzen zituen; ikuspegi utilitarista irizpidetzat zeukan aldetik, berriz, erlijioa, egia intuitibo, dogmatiko eta, beraz, demostraezinetan sinestea gaitzesten zuen.
J. Stuart Millek ez du lantzen modu zehatz eta sistematiko batean hezkuntzaren arazoa.
Honen obra orokorraren barruan, zeharka bakarrik agertzen dira hezkuntzari buruzko pasarteak.
Eta hezkuntza zer den esatera pasatzen denean, bi definizio-mota eskaintzen ditu: bata orokorra, Durkheimek testuan dakarrena, hain zuzen, eta bestea kultur transmisiora bakarrik mugatzen dena, honela dioena:
Hezkuntzak hiru ezaugarri hauek bete behar ditu osatua izan dadin: a) jakintza praktikoa eman behar du izakeraren zientziaz diharduen etologiatik eratorritako printzipio orokorrak zirkunstantzia jakin eta partikular bakoitzean egokitasunez, bakoitzaren izateko eta obratzeko moduari dagokionez, alegia, aplikatu ahal izateko (
Inmanuel Kant (1724-1804) Konigsbergen (Prusian) jaio zen, bertako burgeseria txikiko familia batean.
Herri bereko Unibertsitatean filosofia eta zientziak (fisika eta matematikak) ikasi zituen eta, unibertsitate-ikasketak 1746an bukatu ondoren, leku berean
Berak nahi zuen katedra, logika eta metafisikakoa, 1770ean lortu zuen, hamaika kostata.
Pedagogia gai osagarri gisa bakarrik erakusten baitzen Konigsbergeko Unibertsitatean, Kantek zeharka baizik ez zuen landu, eskolak emateko alegia.
Horregatik, Kanten izenarekin datorren
Kanten pedagogi ikusmoldea ulertzeko, ohar batzuk egin dira.